Teljesen elkészült a Rákóczi híd új köz- és díszvilágítása

A Fővárosi Önkormányzat által biztosított forrásból megvalósuló Rákóczi híd köz- és díszvilágítási rekonstrukció beruházója, a BDK Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft hivatalosan átvette üzemeltetésre a véglegesen elkészült Rákóczi híd új köz- és díszvilágítását. A sikeres közvilágítási próbaüzem után beállításra kerültek a díszvilágítási elemek is, amelyek mostantól kezdve normál üzemben működnek. A díszvilágítási reflektorok – a korábbiakhoz megtévesztésig hasonló látványt biztosítva – a pilonokat világítják meg a fővárosi díszvilágítás üzem idejében, tehát a téli időszámítás idején éjfélig, nyáron éjjel 01 óráig.

A híd látványképe a korábbi, különleges városképi látvánnyal szinte teljesen megegyezik, azzal a jelentős különbséggel, hogy a hídpálya megvilágítása a korábban már balesetveszélyes, a szabványos érték 10 %-át jelentő szintről, a szabványos 35 luxra nőtt. Ezzel, túl azon, hogy megvilágítási szempontból ismét biztonságossá vált a közlekedés a hídon, sikerült megőrizni a híd korábbi látványának jellegét is. A híd világításának beépített teljesítménye kevesebb, mint a felére csökkent. A műszaki átadási dokumentáció szerint, a hídon 5 db pilon tetőn, összesen 60 db Philips Indal LUMA2, egyenként 100 LED-et tartalmazó világítótest került elhelyezésre mely az útvilágítást biztosítja. A díszvilágítást 20 db 150 W WE-EF fémhalogén fényvető adja, mely a pilonokat világítja meg. A műszaki átadási dokumentáció végleges adatai alapján, a két világítási berendezés együttes teljesítménye mindössze 15,5 kW, amely kevesebb, mint a fele az eredeti megoldásnak. A LED világítótestek várható élettartama 100 000 óra, egy közvilágítási világítótest átlagos teljesítménye 199,5 W. A műszaki átadás során egyértelművé vált, hogy a tervezettnél is kedvezőbb lett a berendezés energia fogyasztása. A korábbi berendezés által elfogyasztott 134 ezer kWh-hoz képest mindössze 57 ezer kWh a híd új világító berendezésének éves villamos energia felhasználása.